Prvý krok do sveta meditácie

Publikované 10.10.2017

Keď sa povie meditácia väčšina si predstaví dlhé hodiny sedenia v nepohodlnom lotosovom sede. Potom si povieme fúú, to ja som na to lenivá/ý. Meditácia má však ohromné množstvo benefitov, z ktorých by každý z nás mohol iba profitovať. Chceme mať predsa každý deň lepší ako ten včerajší. Jasné, že áno! Skúsim vám teda priblížiť základné tipy na to, aby s meditáciou mohol začať každý z vás.

1. Každodenná rutina

Je jedno či budeme meditovať 5, 10 alebo 20 minút denne. V každom prípade skúsme to robiť každý deň. Na začiatku je to ťažké, no musíme si stanoviť ciele, ktoré nás prinútia dodržovať pravidelnosť. Trpezlivosť ruže prináša.

2. Kratší čas, postupne môžeme zvyšovať

Keď s meditáciou začíname je dobré začať postupne. Preto skúsme meditovať najprv 5 minút každý deň, najlepšie ráno. Každému však môže viac vyhovovať iná časť dňa. Vyskúšajme a prispôsobme si túto prax pre nás.

3. Tiché miesto

Nájdime si miesto, kde sa cítime dobre a nie sme ničím rušení. Pri meditácii si zo začiatku môžeme pustiť ukľudňujúcu hudbu (šum mora alebo spev vtákov). Ak nám je to pohodlnejšie sadnime si na deku, vankúš alebo pokojne na gauč.

4. Držanie tela

Začnime hneď pri meditácii držať náš chrbát správne, vzpriamene. Hlavu, krčné stavce až po driekovú a sedaciu časť držme v jednej línii. Pre niektorých to môže byť zo začiatku veľmi nepohodlné môžno až bolestivé. Počúvajme preto svoje telo a kľudne si oddýchnime viac ak je to potrebné alebo použime podlžky a pomôcky, ktoré nám tento vzpriamený sed spríjemnia. Náš chrbát a naše telo si to zaslúži.

5. Pohodlné oblečenie

Oblečme si niečo, čo nám je pohodlné, ráno to môže kľudne zostať naše pyžamo. Obľúbené voľné tepláky a mikina nám sedenia spravia pohodlnejšie. Je dôležité, aby sme v sebe a okolo seba vytvorili tú správnu atmosféru.

6. Sústreďme sa na dych

Dych je pre nás oveľa dôležitejším nástrojom ako si mnohí myslíme. Dokáže naše teľo ochladiť, zohriať, ale hlavne zbaviť stresu. Aj keď na začiatku je veľmi ťažké roztopiť myšlienky, ktoré prúdia v našej hlave, skúsme sa vždy mysľou vrátiť naspäť k svojmu dychu.

Keď sa do meditácie pustím po dlhšom čase osobne preferujem počúvať ukľudňujúce nahrávky slov, ktoré mi pomôžu zbaviť sa stresu a myšlienok. Existuje veľa mobilných aplikácii alebo CDčok s takýmito nahrávkami.

Rada si zapálim sviečky a vonné tyčinky alebo vonnú lampu s obľúbeným esenciálnym olejom. Všetky moje zmysli sa tak môžu odpútať od akéhokoľvek rozptyľovania.

Alžbeta Kobydová Autor článku

Mama, manželka, jogínka a v neposlednom rade človek nadšený pre zdravý životný štýl a vytvorenie harmónie vo všetkých oblastiach svojho života.

Podobné články